Snabba leveranser
Fri frakt & retur över 499 kr
30 dagars öppet köp
Prisgaranti
  • Fri frakt och retur på order över 499 kr
  • Snabba leveranser
  • Prisgaranti och 30 dagars öppet köp
  • Prova glasögonen/insatsen utan kostnad före köp
  • Konkurrenskraftiga priser och prisgaranti
  • Kunnig och hjälpsam kundservice
  • Fri frakt
Prisjakt

Bra att veta!

Snabba leveranser

Leveranstiden är normalt 1-2 vardagar. Alla inkomna beställningar på lagervaror före kl 15.00 på vardagar skickas samma dag! Det kallar vi snabb leverans!
Läs mer »

Öppet köp 30dgr

Vi har 30 dagars öppet köp, om du av någon anledning inte är nöjd med din produkt.
Läs mer »

Låg fraktkostnad

Enhetsfrakt 39 kr. Fraktfritt & fri retur vid köp över 499 kr.
Läs mer »

Nöjda kunder

Vi arbetar stenhårt för att alltid ge försklassig service och kan stolt konstatera att vi har idel mycket nöjda kunder – bli en du också!
Läs mer »

Grym kundservice

Vi kan sportglasögon – oavsett om det gäller receptslipade eller vanliga sportglasögon och gillar att hjälpa våra kunder.
Läs mer »

Prisgaranti

Vi har konkurrensmässiga priser på allt men skulle du mot förmodan hitta en lägre pris så löser vi detta snabbt och smidigt.
Läs mer »

Frågor & svar

Order »
Betalning »
Leverans »
Returer »
Produkter »
Kontakt »

Order

Hur vet jag att min order har blivit mottagen?
Det skickas ett ordererkännande till den e-post du har uppgivit vid beställningen. Har du inte fått ett e-postmeddelande har beställningen inte gått igenom eller en felaktig e-postadress är angiven. Är du osäker så kontakta gärna vår kundservice.

Hur gör jag för att komplettera eller ändra min order?
Detta går inte att göra själv. Kontakta kundserivce snarast möjligt för vidare hjälp.

Hur gör jag för att avbryta en order som jag lagt?
Kontakta kundservice via mail eller telefon så hjälper vi dig med detta under förutsättning att din order inte är levererad ännu. Är den levererad så måste du hämta ut paketet och sedan skicka tillbaka det till oss med den returfraktsedeln som medföljer vid köp för ordervärde över 499 kr. Har du handlat och betalat frakt, står du själv för returfraktkostnaden.

Vad händer om jag inte hämtar ut min beställning hos postombudet?
Hämtar du inte ut beställda varor debiteras du 299 kr för outlöst paket.

Hur kan jag se status på en redan lagd order?
När du loggar in på Mina Sidor så ser du statusen på dina order. Inloggning till detta skapas om du väljer att spara dina uppgifter.

Är alla priser på Sportbrillor.se inklusive moms?
Ja, alla priser är inklusive moms och i svenska kronor.

Om jag hittat ett lägre pris men vill handla av Sportbrillor.se?
Om du inför ett köp, hittar en likadan vara till ett billigare pris i antingen någon svensk fysisk butik, eller i någon svensk internetbutik (d.v.s. ett svenskregistrerat bolag), drar vi av mellanskillnaden mellan vårt pris och det lägre priset till dig. I händelse frakt-, eller andra avgifter tillkommer, ska alla sådana avgifter inkluderas vid prisjämförelsen.

Vad kostar frakten inom Sverige?
Frakten och eventuell returfrakt inom Sverige är fri vid ordervärde över 499 kr och vi debiterar en enhetsfrakt på för närvarande 39 kr och eventuell returfrakt står du som kund själv för vid ordervärde under 500 kr.

Kan ni leverera utomlands och vad är i så fall fraktkostnaden?
Ja, vi levererar, mot kortbetalning via Klarnas Checkout (VISA/Mastercard), till alla länder inom EU, undantaget Grönland, Färöarna och Åland. Enhetsfraktkostnad på 130 kr och ingen fri returfrakt för orders över 500 kr. Däremot gäller såklart 30 dgr öppet köp. Leveranstiden är ca 3-5 arbetsdagar. Kontakt med vår kundservice för närmare information om hur du går tillväga för att beställa. 

Hur mycket måste jag handla för, för att få det fraktfritt inom Sverige?
Vid ordervärde över 499 kr är det fraktfritt och fri, förbetald returfrakt.


Betalning

Vilka betalningssätt kan jag välja på?
Vi erbjuder privatpersoner fakturabetalning, direktbetalning via bank, kortbetalning (betalningen dras först vid leverans) och delbetalning via vår Klarnakassa. För företag finns Klarna Faktura, delbetalning och kortbetalning. 

Hur fungerar fakturabetalning?
När vi skickar ditt paket/försändelse får du fakturan skickad med e-post från Klarna till den e-postadress som du angav vid beställningstillfället. Fakturan har en betalningstid på 14 dagar från att din vara skickats och det tillkommer ingen fakturaavgift.

Kan jag dela upp betalningen?
Ja, delbetalning erbjuder vi genom vår samarbetspartner Klarna och visas tillsammans med respektive villkor i vår Klarnakassa.

Hur gör jag med min faktura vid en retur?
Om du valt att returnera hela din order och ännu inte betalat fakturan, kommer den att makuleras när returen är behandlad, vilket bekräftas genom e-post. Behåller du några produkter i din order så kommer du att få en uppdaterad faktura till din e-post när returen är behandlad och klar.
På en standardfaktura är det 14 dagars betalningstid, om ditt förfallodatum börjar närma sig kan du kostnadsfritt och enkelt flytta fram ditt förfallodatum på ditt personliga klarnakonto, my.klarna.com

Hur gör jag om jag redan betalat min faktura och vill returnera?
Om du valt att returnera hela eller delar av din order kommer fakturan att krediteras när returen är behandlad, vilket bekräftas genom e-post. Du kommer i samband med detta via Klarna också få ett separat mail med ett formulär, där du fyller i aktuella bank- och kontouppgifter för återbetalningen. Återbetalningen via Klarna tar normalt ca 7-10 bankdagar. Har du betalat med kort, direktbetalning via bank, är återbetalningstiden via Klarna tar det ca 1-3 bankdagar innan du har pengarna tillbaka på ditt konto.

Kan jag som privatperson välja faktura med olika faktura- och leveransadress?
Nej, av säkerhetsskäl erbjuds det enbart vid kortbetalning.

Kan man som företag betala mot faktura?
Ja det går bra. Du väljer "Byt till företagskund" i Klarnakassan.

Hur många dagar har jag på mig att betala en faktura?
Det är 14 dagars betalningstid vilket räknas från det att din vara skickats.

Är det säkert att betala med mitt kreditkort på Sportbrillor.se?
Ja. Kortbetalningar sker genom Klarna och all överföring av informationen sker säkert och i krypterad form. Vid kortbetalning uppges ditt kortnummer, kortets giltighetstid, CVC-kod samt för vissa typer av kort en 3D Secure-kod.

Kan jag betala med ett utländskt kort?
Ja, det går bra att betala med utländska kort som är registrerade i ett EU-land.

När debiteras mitt kort om jag väljer kortbetalning?
Ditt kort belastas i samband med att vi skickar din order.

Hur använder jag eventuell rabattkupong?
Inne i ”kassan” finns en ruta där du skriver in din kod. När du angivit koden klickar du på ”OK”. Därefter kommer rabatten att reduceras från ordern. Kontrollera för säkerhets skull att rabatten reducerats innan du slutför ditt köp.

Det ligger fortfarande kvar en reservation på mitt konto trots att jag avbrutit min order?
Denna reservation kommer släppa inom normalt tre arbetsdagar. Om det inte sker, kontakta din bank för vidare hjälp.

Pengarna är dragna från mitt konto men jag har inte fått någon orderbekräftelse på min e-post?
Kontrollera att du har angivit fel e-postadress. Kontakta kundservice så hjälper vi dig att ändra adressen eller vad som har blivit fel.

Jag vill ändra i min order men pengarna har redan dragits från mitt konto?
Så länge du vill byta till något som är billigare är det inga problem. Kontakta vår kundservice för vidare hjälp. Vill du däremot byta till något som är dyrare behöver vi ta bort din order och därefter registrera en ny order. Enklast är att kontakta kundservice som hjälper dig vidare.



Leverans

Levererar ni utanför Sverige?
Ja, vi levererar, mot kortbetalning via Klarnas Checkout (VISA/Mastercard), till alla länder inom EU, undantaget Grönland, Färöarna och Åland. Enhetsfraktkostnad på 145 kr och ingen fri returfrakt för orders över 500 kr. Däremot gäller såklart 30 dgr öppet köp. Leveranstiden är ca 3-5 arbetsdagar. Kontakt med vår kundservice för närmare information om hur du går tillväga för att beställa. 

Vad har ni för leveranstid?
Vi prioriterar riktigt snabba leveranser och beställningar oss tillhanda fram till kl. 15.00 (vardagar) på lagervaror skickas samma dag. PostNords leveranstid är sedan normalt 1-2 arbetsdagar.

För övriga beställningsvaror anges en ungefärlig leveranstid och vi bekräftar alltid leveranstiden för beställningsvaror efter att vi stämt av detta med aktuell leverantör. I de flesta fall är leveranstiden snabbare än det som anges i shopen för beställningsvaror.
Vi vet att leveranstiden är viktig för dig som kund och därför visar vi tydligt aktuell leveranstid per produkt enligt ovan leveransinformation.

Hur vet jag om min order är levererad från Sportbrillor.se?
När vi skickar din order får du samtidigt en bekräftelse via e-post att din order är på väg. Du blir även aviserad via SMS, när din försändelse finns tillgänglig för uthämtning på ett av PostNords utlämningsställen nära dig. Mindre paket lämnas om möjligt direkt i din brevlåda/brevinkast.

Hur vet jag när jag kan hämta min order hos mitt postombud?
När din order finns tillgänglig att hämta skickas det ett SMS till dig på det mobilnummer du angav vid beställningstillfället. 

Hur lång tid har jag på mig att hämta mitt postpaket?
Ditt paket ligger kvar hos postombudet i 14 dagar. Paket som inte har hämtats ut inom 14 dagar återsänds till oss. Om detta sker debiteras du en avgift på 299 kr för kostnader hänförliga till vår administration och hantering. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten eller öppet köp.

Vad händer om jag fått en leveransbekräftelse från Sportbrillor.se men inget avisering från posten?
Kontakta vår kundservice. Finns produkten på ditt utlämningsställe kan du hämta ut ordern med giltig legitimation och det kollinummer som du erhåller från kundservice.

Vad gör jag om min produkt är transportskadad vid ankomsten?
Vi ansvarar för varor som skadas eller kommer bort under leverans till dig. Du ska anmäla en eventuell synlig transportskada direkt på plats hos utlämningsombudet. Detta för att försändelsen ska kunna reklameras. Därefter kontaktar du vår kundservice snarast möjligt så att vi kan hjälpa dig, dock senast inom 5 arbetsdagar efter att du hämtat ut försändelsen. Detta för att Sportbrillor i sin tur ska kunna reklamera försändelsen till PostNord.


Returer

Jag vill göra ett återköp, hur gör jag?
Med alla försändelser, med ett ordervärde över 499 kr, skickar vi med en förbetald retursedel med all nödvändig text redan ifyllt och klart. Det enda du behöver göra är att klistra på returfraktsedeln utanpå paketet och bifoga en kopia på din följesedel/faktura. Vid ordervärde under 500 kr står du som kund själv för kostnaden för returfrakten. Lämna sedan paketet till ett av PostNords alla inlämningsställen.
Vid full retur av beställning med ett ordervärde under 500 kr krediteras inte fraktkostnaden om 39 kr. Vid delretur av beställning där det slutliga ordervärdet, efter returen, understiger 500 kr debiteras du normal fraktkostnad om 39 kr.

Vid retur står du som kund risken för varan, därför är det viktigt att varan inte kan komma till skada under transporten. Varan ska vara oanvänd och skickas tillbaka i oskadad originalförpackning, samtliga etiketter ska sitta kvar och manualer ska skickas med. Det är viktigt att ytteremballage används och att tejp eller annat material inte klistras på originalförpackningen. Vi rekommenderar att du använder samma ytteremballage som användes av oss när du fick din försändelse. Spara därför emballaget till dess du är helt säker på att du inte vill byta eller returnera varan.

Om jag valt faktura som betalning, måste jag betala fakturan före jag skickar tillbaka produkten?
Betalningsvillkoren är 14 dagar vid fakturabetalning via Klarna och du behöver inte betala din faktura om du vill returnera produkten. Säkerställ dock att du returnerar produkten i god tid innan fakturan förfaller till betalning. D.v.s. att returen finns oss tillhanda i god tid innan fakturans förfallodag.

Om du är lite sent ute med att returera produkten och risk finns att fakturan förfaller till betalning innan vi får returen, kan du enkelt flytta fram ditt förfallodatum på ditt personliga klarnakonto, my.klarna.com, så att du slipper eventuella påminnelser och dylikt. 

Vid ordervärde under 500 kr makuleras originalfakturan och du erhåller samtidigt en ny faktura på fraktavgiften. 

Notera dock att för att retur ska godkännas måste varan vara i oskadat skick. Har du behållit delar av din order så kommer du få ut en ny faktura på de produkter du har behållit. Vid retur i samband med bytet står du som kund risken för varan, därför är det viktigt att varan inte kan komma till skada under transporten. Varan ska vara oanvänd och skickas tillbaka i oskadad originalförpackning, samtliga etiketter ska sitta kvar och manualer ska skickas med.

Har jag öppet köp på allt?
Ångerrätten/öppet köp gäller inte varor som tillverkats eller ändrats i enlighet med dina särskilda önskemål exempelvis slipade sportglasögon. Ej heller reservdelar som exempelvis extralinser samt specialbeställningar på varor som normalt inte ingår i vårt sortiment. Returer kan inte skickas mot Postförskott/Efterkrav. Sportbrillor bekostar en retur per försändelse.

Vilken postadress ska jag använda vid retur?
Sportbrillor.se
PM Retail AB
Sunnebovägen 12
191 34 SOLLENTUNA
SWEDEN 

Jag vill göra ett byte, hur gör jag?
Du får med din leverans en förbetald returfraktsedel, vid ett ordervärde över 499 kr. Klistra på returfraktsedeln på utsidan av kartongen, bipacka en kopia på följesedeln/fakturan och skicka den till oss. Vid köp under 500 kr står du själv för returfraktkostnaden.
Du kommer att få en bekräftelse på mail när vi hanterat ditt ärende. Vill du byta till något som är billigare så krediterar vi mellanskillnaden. Vill du däremot byta till något som är dyrare behöver vi ta bort din order och du får lägga en ny. Kontakta kundservice så kommer vi hjälpa dig med detta.

Vid retur i samband med bytet står du som kund risken för varan, därför är det viktigt att varan inte kan komma till skada under transporten. Varan ska vara oanvänd och skickas tillbaka i oskadad originalförpackning, samtliga etiketter ska sitta kvar och manualer ska skickas med. Det är viktigt att ytteremballage används och att tejp eller annat material inte klistras på originalförpackningen. Vi rekommenderar att du använder samma ytteremballage som användes av oss när du fick din försändelse. Spara därför emballaget till dess du är helt säker på att du inte vill byta eller returnera varan.

Jag vill göra en reklamation, hur gör jag och vilka garantier har jag?
Du har enligt lag tre års reklamationsrätt. Finns det möjlighet att ta en bild på problemet så underlättar detta hanteringen av ditt ärende. Bifoga därför gärna bilden i ett e-post till kundservice@sportbrillor.se med utförlig beskrivning om vad som hänt. Därefter kommer vår kundservice att kontakta dig för att hjälpa dig.

Jag har skickat tillbaka en vara och vill veta status, hur gör jag?
Din retur hanteras så snart vi fått den och i turordning som den har kommit in. Du kommer att få en bekräftelse på e-post när vi hanterat ditt ärende. Kontakta kundservice@sportbrillor.se för att veta aktuell status.

Tillkommer några kostnader vid en retur om jag valt faktura eller delbetalning som betalningsalternativ?
Nej, inga avgifter tillkommer om du returnerar en komplett order oavsett betalningssätt och om ordervärdet var på 500 kr eller mer. Har du handlat för mindre än 500 kr och betalat för frakt debiterar vi en enhetsfrakt på för närvarande 39 kr.

Produkter

Jag önskar kompletterande information om en produkt, vart vänder jag mig?
Saknar du information om en viss produkt kontaktar du enklast vår kundservice på kundservice@sportbrillor.se. Vi har som ambition att du ska få kontakt med oss inom 4 timmar, dock senast alltid samma vardag. Är det en helgdag eller röd dag har vi stängt men lovar att kontakta dig direkt kommande vardag.


Kontakt

Jag hittar inte det jag söker på denna sida hur kontaktar jag er?
Du kontaktar oss enklast via e-post på kundservice@sportbrillor.se. Vi har som ambition att du ska få kontakt med oss inom 4 timmar, dock senast alltid samma vardag. Är det en helgdag eller röd dag har vi stängt men lovar att kontakta dig direkt kommande vardag.
Vi finns givetvis också tillgängliga per telefon om du tycker det är enklare eller mer bekvämt. Du når vår kundservice vardagar måndag – fredag kl. 09.00 – 12.00. Telefonnumret till Kundservice är 08 – 631 00 22.

Vilka öppettider har kundservice?
Du kontaktar oss enklast via e-postadressen, kundservice@sportbrillor.se. Vi har som ambition att du ska få kontakt med oss inom 4 timmar, dock senast alltid samma vardag. Är det en helgdag eller röd dag har vi stängt men lovar att kontakta dig direkt kommande vardag.
Vi finns givetvis också tillgängliga per telefon om du tycker det är enklare eller mer bekvämt. Du når vår  kundservice vardagar måndag – fredag kl. 09.00 – 12.00. Telefonnumret till Kundservice är 08 – 631 00 22.

Har ni en butik som jag kan besöka?
Nej, vi har i dagsläget ingen fysik butik.

Populära produkter
452311_TriComp Shell 2015
Tricomp Shell Herr
2.593 kr 1.979 kr
455192_Swimmer Safety Bouy OR
Swimmers Safety Bouy Orange
447 kr 419 kr
451051_Horizon_Mirror_CLYLKSMK
Horizon Mirrored Yellow
497 kr
Colting_paddles76369_800x800
Colting Paddles Pink
174 kr 149 kr
Vattenhäftande läsrutor
Vattenhäftande läsrutor
550 kr 447 kr
main_OO9208-44_radar-ev_polished-black-prizm-golf-path_001_102284_png_hero
Radar EV Path Polished Black with Prizm Golf
1.939 kr 1.593 kr
Jawbreaker Polished White with Prizm Road
Jawbreaker Polished White with Prizm Road
2.293 kr 1.589 kr
A13_01_800x800
Arrow Black Blue Multi
893 kr 625 kr
Enkelslipad insats - passar bl.a. Rydon/Zyon/Noyz
Enkelslipad insats - passar bl.a. Rydon/Zyon/Noyz
2.393 kr
Progressiv insats - passar bl.a. Rydon/Zyon/Noyz
Progressiv insats - passar bl.a. Rydon/Zyon/Noyz
3.793 kr
9026_27_28-RX
Enkelslipad insats - passar Force/Velo XT/Rapid
1.293 kr
800x800_OPTICAL CLIP_CBOPTIGOG
Progressiv universal insats till skidglasögon
2.293 kr
800x800_OPTICAL CLIP_CBOPTIGOG
Enkelslipad universalinsats till skidglasögon
1.593 kr