Vi hjälper dig genom hela köpprocessen


Vi har stor kompetens och erfarenhet av att sälja receptslipade sportglasögon online och i vårt showroom. Och vi ser till att tillsammans med dig välja den modell och den lins som du behöver för ditt synrecept och ditt idrottande och dina aktiviteter. Att du som kund blir 100% nöjd är allt som räknas.

    1. Vill du handla online, startar vi gärna kontakten med ett telefonsamtal. Vår kundservice nås vardagar 9-12 på 08-631 00 22. Passar en annan tid bättre, mejla kundservice så ringer vi upp en tid som passar dig bättre. Det går givetvis också bra att sköta den först kontakten via mejl på kundservice@sportbrillor.seVår kundservice gör en behovsanalys tillsammans med dig gällande vilken/vilka idrotter/sporter som glasögonen skall användas till, personliga erfarenheter och önskemål samt baserat på ditt synrecept som vi behöver redan i detta skede (synreceptet bör ej vara äldre än ett år). Vill du hellre besöka oss är du varmt välkommen till vårt showroom på Kungsholmen (se nedan).

    2. Vår kundservice rekommenderar, baserat på behovsanalysen, en eller flera modeller som vi bedömer passar för just ditt användningsområde, ansikts/huvudform, synfel m.m.

    3. Vi skickar hem provbågar till dig av de rekommenderade modellerna för att du ska kunna prova dessa i lugn ochPupillmarkering ro hemma för att säkerställa att bågarna sitter bra och kommer att fungera till den/de tänkta aktiviteterna. Testbågarna har transparanta testlinser monterade och en markeringspenna medföljer i leveransen. Pennan använder du för att markera pupillens centrum på testlinsen (ett värde som inte finns med i ditt synrecept). Detta för att vi ska få din exakta pupillhöjd på de aktuella linserna (glasögonmodellerna). Det är lätt att göra och du får med en beskrivning hur du ska göra.

    4. En faktura för provbågarna upprättas men Sportbrillor.se aktiverar inte fakturan under provprocessen och makulerar den vid retur av provbågarna. Ingen frakt- eller returfraktavgift debiteras kunden.

    5. Du lägger sedan en skarp beställning av den slutgiltigt beslutade produkten.

    6. Leveranstiden efter beställning är ca 10 arbetsdagar.


Få personlig rådgivning i vårt Showroom

Vill du hellre få personlig rådgivning över en god kopp kaffe, är du varmt välkommen att besöka oss i vårt showroom i centrala Stockholm (Alströmergatan 33, Kungsholmen)
Här provar du önskade bågar, testar olika linsalternativ och får direkt svar på allehanda frågor/funderingar. Normalt är vi på plats vardagar mellan kl. 9-17 men stäm gärna av innan besöket, via mejl eller telefon, att vi är på plats och inte är ute på ett möte eller ärende.

Läs mer om hur du hittar till oss